עברתי לכתובת חדשה: http://www.travelnitzan.com/
עברתי לכתובת חדשה:
https://www.travelnitzan.com/


*יפן *

ליפן טסתי ל12 ימים מלאים עם החברה הכי טובה (והמושלמת) שלי יעל בחגים, עבדנו על לוח הזמנים שלנו, על התכנון, על בתי המלון, הזמנת הטיסות והאטרקציות חודשיים וחצי לפני. 
מבחינת חלוקת הימים: שישה ימים היינו בטוקיו (מתוכם יומיים בדיסני), יום בהאקונה, שלושה ימים בקיוטו (מתוכם טיול יום לנארה) ועוד יומיים באוסקה (מתוכם יום ביוניברסל).
מילאנו את הימים שלנו לגמרי מכיוון שהגענו לתקופה ממש קצרה ורצינו לראות ולהספיק כמה שיותר. 
יצאנו מוקדם מאוד כל בוקר וחזרנו מאוחר מאוד כל ערב.
בבלוג אסדר לכם בכל עיר את האטרקציות והמסעדות המומלצות ביותר שהכי אהבתי. 
הבלוג הזה קצת יותר עמוס מהבלוגים האחרים שלי כי אני רוצה גם לענות על כל השאלות ששלחתם לי באינסטגרם (שחלקן חזרו על עצמן) וגם כי פשוט הגעתי למלא מקומות מדהימים שאהיה חייבת לספר לכם עליהם.
ליפן הגעתי אחרי הרבה טיולים באירופה, הציפיות שלי לטיול ביפן היו גבוהות מאוד וחייבת להגיד שלא התאכזבתי! 
נתחיל מזה שהיפנים הם אנשים מדהימים, שתמיד ירוצו בשבילכם ויעזרו (גם אם הם לא יודעים אנגלית...), הייתה לנו חוויה מדהימה עם המקומיים שתמיד נרתמו לעזור לנו בעת הצורך, אל תתביישו לבקש עזרה! 



רגע לפני שטסים:* כרטיס סטודנט- אם אתם סטודנטים הצטיידו בכרטיס סטודנט. רוב הדברים אמנם הזמנו מראש ללא כל הנחה, אך בחלק מהמוזיאונים כשרוכשים כרטיסים במקום יש הנחות סטודנט.
* אם אתם מגיעים לזמן לזמן קצוב, אני ממליצה לתכנן מראש את כל היעדים שאתם מעוניינים לבקר בהם ולעשות לכם סדר מה אתם מעוניינים לראות פחות או יותר בכל יום. ממליצה לסמן מראש נקודות ומקומות שאתם מעוניינים לבקר בהם במפה בגוגל, מה שיסייע לכם בהמשך בניווטים ביפן.
* מזג האוויר- הגענו בסוף חודש ספטמבר ועד תחילת חודש אוקטובר, לא הגענו בשלכת הידועה בסתיו ולא בתקופת פריחת הדובדבן. התקופה בה הגענו לא מתויירת במיוחד ופחות עמוסה, עם מזג אוויר מעולה רוב הימים חמים ונעים (היה לנו יום אחד בלבד שהיה גשום). בכל מקרה, מזג האוויר משתנה ומתעדכן כל הזמן, יום אחרי העזיבה שלנו הכה את יפן טייפון רציני...
טיסות: 
הטיסות הוזמנו באתר סקיי סקינר, לחגים (ראש השנה ויום כיפור), היה לנו טווח תאריכים שהיינו דיי גמישות בו ולכן המחיר יצא לנו (באופן יחסי כמובן..) דיי זול, הטיסה עלתה לנו 3300₪ לאדם (916$) כולל כבודה 23 ק"ג לכל אחת. כרגע נכון לחודש אוקטובר אין טיסות ישירות מישראל לטוקיו, טסנו עם חברת Lufthanza וחברת ANA בהלוך. הטיסה עצרה בפרנקפורט אחרי 4 שעות טיסה, עם המתנה של 4 שעות נוספות. הטיסה השנייה והארוכה מביניהן הייתה של חברת ANA שהייתה פשוט מצויינת! המטוס היה מרווח, עם מושבים נוחים, מסך עם סרטים לכל כיסא, והכניסו אותנו לאווירה יפנית עם האוכל, הטיסה מפרנקפורט לטוקיו הייתה 10 וחצי שעות.
בחזור טסנו עם חברה Austria. שגם הייתה מעולה, הייתה לנו עצירה של שעה וחצי בוינה. הייתי ממליצה להזמין טיסות כמה שיותר מוקדם  אם יש אפשרות כזו ולא לחכות חודשיים לפני

כמה דברים חשובים לפני שמתחילים
בשדה התעופה בטוקיו: 
נחתנו בשדה התעופה Haneda - HND בטוקיו ושם היו לנו מספר סידורים: עצירה ראשונה רכישת סים וחיבור לאינטרנט- סים מקומי קנינו בקומה הרביעית בשדה התעופה בחנות Big camera, הבחור בחנות עזר לנו בהחלפת כרטיסי הסים, וחיבור הטלפון לאינטרנטכל אחת קנתה כרטיס סיםכל אחד 7 GB עלו לנו 6000 יין ביחד (בערך כל כרטיס סים 100 ש"ח), האינטרנט שימש אותנו המון לניווט ברחבי העיר בעזרת Google Maps וכן שימש אותנו הרבה בתרגום בGoogle translate. החיבור לאינטרנט באופן קבוע ביפן לדעתי הכרחי מאוד. השתמשנו בו כל הזמן ברחבי העיר.
עצירה שנייה שלנו בשדה התעופה הייתה בקומה השנייה, קנינו בחנות/סופר Seven Eleven כרטיסים לדיסנילנד ולדיסני סי, הקנייה של הכרטיסים מתבצעת במכונות והעובדים שם עזרו לנו.
העצירה השלישית שלנו קניית כרטיסי נסיעה בתחנת הרכבת. 
ההוצאות הרבות ביותר בטיול שלנו היו על החבורה הציבורית. המעבר בין ערים עלה לנו הרבה מאוד כסףאנחנו קנינו בשדה התעופה את הIc Card אחרי שחישבנו מראש בארץ את העלויות הצפויות לנו של הנסיעות ויצא לנו שהכרטיס הזה הוא המשתלם ביותר עבורנו (לא הגענו להירושימה ולא עשינו מרחקים ארוכים באופן יחסי). מדובר על כרטיס הטענה, כל פעם מטעינים את הכרטיס באיזה סכום שתרצו, מכונות ההטענה נמצאות בכל תחנת רכבת. 
משהו שחשוב לדעת:
**שירות שליחת מזוודות- שירות מעולה ביפן הוא שליחה המזוודות. בכל יעד אליו אתם מגיעים ניתן לבקש מהמלון לשלוח את המזוודות שלכם ליעד הבא במקום להסתובב איתן בתחבורה הציבורית ברחבי יפן (מדובר במשימה לא פשוטה בכלל). השתמשנו בשירות הזה והיינו ממש מרוצות, התשלום מתבצע מול המלון בתחנת המוצא של המזוודות. שלחנו את המזוודות מהמלון בטוקיו למלון בקיוטו, בין לבין עצרנו ללילה אחד בהאקונה, התארגנו והסתדרנו עם טרולי קטנה באותו הלילה. לוקח למזוודות קצת יותר מ24 שעות להגיע ליעד הבא כך שצריך להתכונן בהתאם. השירות לא יקר בכלל ולדעתי שווה לגמרי להשתמש בו, נסיעות בתחבורה הציבורית בצפיפות רבה עם אלפי אנשים לא קלה בכלל (ועם מזוודות בכלל...) אם יש לכם איך ומתי להשתמש בשירות הזה אני יותר ממליצה !

מקומות שאסור לפספס בטוקיו: 
המלצה מספר 1: חצי יום באודאיבה:
לאודאיבה הגעתי אחרי הטיסה הארוכה שלנו מתל אביב מוקדם בבוקר. בילינו באודאיבה חצי יום, אפשר לבלות שם גם יום שלם תלוי מאוד מה אתם מעוניינים לעשות. המקום המדהים הראשון שבו היינו באודאיבה הוא המוזיאון הדיגיטלי, המוזיאון מרשים מאוד ומתאים מאוד גם לבילוי עם ילדים. מדובר על מוזיאון שבו אורות ואפקטים נוספים יחד עם מראות שהשילוב ביניהם פשוט מרהיב. היינו במקום בערך שעתיים, הגענו בסביבות 10.30 ביום שישי והיו תורים ארוכים מאוד להצטלם בחדרים השונים, יכול להיות שהגעה מוקדמת יותר למקום תקל על התורים. כרטיסי כניסה הזמנו מראש באתר הרשמי שלהם ובהגעה למקום המרנו בInformation במוזיאון את הקבלה ששילמנו לכרטיסים. הזמנו את הכרטיסים מראש לתאריך מסויים באתר: https://ticket.teamlab.art/#/order
אורך האטרקציה: שעה וחצי- שלוש שעות.
מחיר: 3200 יין לאדם.
אחרי המוזיאון יצאנו להסתובב באזור אודאיבה, אכלנו צהריים ועלינו על גלגל הענק. משם המשכנו לאונסן שגם הוא באודאיבה. האונסן הוא מקום יפני מסורתי עם מעיינות חמים. הגענו לאונסן Oedo Onsen Monogatari באודאיבה ושילמנו עבור כניסה, עבור הלוקר, ועבור קימונו שזה הבגד המסורתי שלהם (המשמש כמעין חלוק). הייתה חוויה ממש מיוחדת והאונסן מומלץ מאוד. יש אופציה להיכנס לאונסן בטבילה רק עם הרגליים ויש במקום גם אונסן לכל הגוף, המחיר הוא אותו המחיר. אנחנו נכנסנו רק עם הרגליים. הייתי ממליצה להצטייד בחומר נגד יתושים, נעקצנו שם בכמויות. חשוב לציין שאין כניסה לאנשים עם קעקועים (יש אונסנים מיוחדים עבור מקועקעים). יש במקום גם מסעדות ואופציה לעיסויים.
אורך האטרקציה: שעה-ארבע שעות
מחיר: בערך 3000 יין כניסה פלוס שימוש בלוקרים (לא זוכרת מחיר מדויק). 
* באודאיבה יש גם קניון שאפשר לעשות שם קניות, אנחנו ויתרנו, פחות הגענו למטרת קניות בטיול ולא רצינו  לבזבז את הזמן(והכסף שלנו) על זה.



המלצה מספר 2: בניין Galaxy (גלאקסי) בשיבויה
בניין שכולו סביב המכשיר "גאלקסי", מדובר על בניין גדול עם הרבה קומות ובכל קומה יש אטרקציות עם המצלמה של הטלפון  "גלאקסי", יש כל מיני תחנות ממש מגניבות והיינו שם בערך שעה וחצי. כל האטרקציות חינמיות, הייתה עמדת צילום חמודה שפיתחו לנו שם תמונות שלנו שהצטלמנו בתא צילום. בקומה 6 הייתה אטרקציה ממש מיוחדת שהתלהבנו ממנה במיוחד, הכנסנו כל אחת בתורה את המשתמש של האינסטגרם ואז נכנסנו לתוך חדר מראות ובו שידרו את כל התמונות של האינסטגרם בחדר, היה נראה פשוט מדהים, ההקרנה הייתה בערך שלוש דקות. 
אורך האטרקציה: הבילוי במקום חצי שעה- שעתיים.
מחיר: חינם















המלצה מספר 3: 
קארטינג בשיבויה
האטרקציה המדהימה הזו  נקראת ״מריו קארט״, מדובר על חוויה אחת המוצלחות שהיו לנו בטיול, שבה נוהגים ברכב קארטינג ברחבי העיר בליווי מדריך. ביצענו הזמנו מראש דרך עמוד הפייסבוק שלהם (התשלום היה במקום).  ניתן לבחור בין מספר מסלולים בכל מיני אזורים שונים בטוקיו וניתן לבחור את אורך המסלול. אנחנו בחרנו את המסלול של השעה (הקצר ביותר) , הרגיש לנו דיי קצר ולדעתי שעתיים זה האורך המתאים ביותר.  החוויה עלתה לנו 7000 יין שזה בערך 225₪ ועוד 1000 יין של ביטוח שזה בערך 32 ש"ח.  מחיר זה הוא מחיר מוזל הם גובים מעט יותר, במידה ואתם מבטיחים לדרג אותם ולכתוב ביקורת באחת מהרשתות החברתיות בסוף החוויה המחיר הוא זה שציינתי כאן (מדובר אפילו על דירוג בעמוד שלהם בפייסבוק למשל). עשינו רישיון בין לאומי מיוחד ליפן מראש בממסי (memsi) שזה מה שהם דורשים באטרקציה. הרישיון עלה 16 ש"ח.  כל החוויה של הקארטינג עסק לא זול אבל לגמרי שווה את זה אחת החוויות שהכי נהננו בטיול. אנחנו עשינו את המסלול בשיבויה, כשהגענו לשם שילמנו במזומן ושמנו את הדברים בלוקר. כל אחת קיבלה וואנזי מצחיק לנסיעה ויצאנו לדרך. היה לנו מדריך מדהים בשם טיבו, מדריך צרפתי מקסים. תוך כדי המדריך עשה לנו תמונות אווירה וצילם לאורך כל המסלול. חצינו במהלך המסלול את הShibuya Crossing שזהו מעבר חצייה ענק והעמוס ביותר בעולם. 
* חשוב לזכור להביא את הרישיון הבין לאומי, את הדרכון, (ליתר ביטחון גם את הרישיון הישראלי) ולהגיע עם נעליים סגורות. בסוף המסלול קיבלנו שובר של 50% לפעם הבאה ועל גבי השובר צויין שיש את האטרקציה גם בקיוטו ואוסקה.
ההזמנה בוצעה דרך עמוד הפייסבוק שלהם: 
https://www.facebook.com/maricar.shibuya/
אורך האטרקציה: שעה- שלוש שעות (על פי בחירה).
מחיר: 7000-11,000 יין (לפי המסלול) 

המלצה מספר 4: מסעדת רובוטים
גם לאטרקציה הזו הזמנו כרטיסים מראש באינטרנט, באתר שלהם שילמנו דרך האשראי והמחיר היה מעט זול יותר. המחיר הוא 7500 יין שזה בערך 250₪. המחיר יקר אבל שווה לגמרי את החוויה. אנחנו מאוד נהננו מהמופע. יש חילוקי דעות רבים לגבי המופע הזה יש שנהנים ויש כאלה שפחות הטוענים שמדובר במלכודת תיירים. במידה ויש לכם יום הולדת ציינו את זה בהזמנה שאתם עושים באינטרנט, הם עושים הפתעה קטנה לחוגגים. יש גם מסעדה במקום, המקום הוא מעין בר מסעדה, אך האטרקציה המרכזית היא המופע ולא המסעדה, לא הייתי ממליצה לאכול במקום (אנחנו אכלנו שם רק צ'יפס). מכניסים למקום שעה לפני ההופעה ואנחנו אכן הגענו שעה לפני. אם אתם לא מעוניינים לאכול, חצי שעה לפני להגיע למקום זה מספיק בהחלט. לא רוצה לעשות לכם יותר מידי ספויילרים בבלוג למופע כי הוא באמת מדהים ומטורף, אם בכל מקרה מעניין אתכם לראות סרטונים משם לפני שאתם מגיעים למופע מוזמנים לצפות בהייליטס שלי של טוקיו באינסטגרם שלי nitzan_avital שם עידכנתי סרטונים ותמונות בפירוט.
קישור להזמנה: 
https://www.getyourguide.com/robot-restaurant-l90102/spectacular-90-minute-robot-show-at-robot-restaurant-t64062/
אורך האטרקציה: שעה וחצי- שעתיים וחצי. 
מחיר: 7500 יין





המלצה מספר 5: Free tour guide
הזמנו מראש דרך האתר Tokyo free guide tour (אצרף קישור למטה), הכנסנו פרטים ותאריך מדויק וחזר אלינו המדריך במייל. 
בהתחלה התלבטנו מאוד לגבי הסיור כי חששנו שהאנגלית תיהיה מורכבת עבורנו ורצינו סיור בעברית אבל המחירים היו פשוט מופקעים !!!! היינו ממש מרוצות מההדרכה, האנגלית של המדריך הייתה מעולה ולא מורכבת (מה שממש לא ברור מאליו) הוא היה מאוד מנוסה וסיפר לנו מידע ממש מעניין וענה על כל השאלות שלנו. הסיור שלנו היה באזור אסקוסה ומקדש סנסו ג'י וטאטו (Teto) המדריך שלנו סיפר לנו על הדתות השונות ביפן ועל המנהגים, ולקח אותנו לנקודת תצפית מדהימה בגינזה. הסיור הוא חינמי ומה שמקובל הוא לשלם נסיעות עבור המדריך ולהזמין אותו בנוסף לארוחת צהריים, אנחנו השארנו לו גם טיפ על ההדרכה. יש חילוקי דעות לגבי השארת טיפ ביפןבמסעדות כמובן לא מקובל בכלל להשאיר תשר, הם מפרשים את זה כעלבון. אך, בסיור ראינו לנכון לתת למדריך טיפ על כך שהשקיע מזמנו והגיע להדריך אותנו שלוש/ארבע שעות ללא כל תשלוםהוא העריך מאוד את התשלום. סיור מעולה ומומלץ לגמרי!

קישור הזמנה לסיור :https://www.tokyofreeguide.org/
אורך האטרקציה: בערך שלוש שעות
מחיר: חינם
לפני שהתחלנו את הסיור המדריך שלנו טאטו (Teto) לקח אותנו לנקודת ההתחלה שהיא הייתה בAsakusa Culture Toourist Inforrmation Center 6F. שם גילינו כי המקום מציע גם סדנת ריקוד של שעה בחינם לבושים בקימונו במקום, נכנסנו לחדר בו נערכת הסדנה והיה נראה פשוט מקסים. לצערנו הרב בעקבות חוסר זמן ולו"ז צפוף מאוד לא הספקנו להגיע לסדנה. הסדנה מוצעת רק בימים ובשעות ספציפיים (אפשר להתעדכן מול המדריך מראש במייל אם זה משהו שמעניין אתכם). מצרפת את העלון המפרסם את הסדנה לעיונכם. * יש את הסיורים החינמיים גם בקיוטו ואוסקה.


המלצה מספר 6: סדנת קליגרפיה
סדנה בטוקיו עם בחור מקסים בשם טינשין, הזמנו את הסדנה מראש מהארץ באתר Air bnb חשוב לציין שיש אליה ביקוש גדול מאוד ובצדק... פנינו לטינשין באופן אישי מכיוון שלא היו תאריכים זמינים במועדים שבהם היינו פנויות, והוא פתח במיוחד עבורנו תאריך שמתאים לנו לפי בקשתנו.  מדובר על אדם מדהים שתורם את כספי הסדנה לארגון אותו הקים עבור ילדים בויטאנם. 
השיעור מתבצע בקבוצות מאוד קטנות וטנשין סבלני מאוד ונותן יחס אישי לכל אחד. חשוב לציין שהאנגלית שלו הייתה מצויינת (מה שלא ברור מאליו..). במהלך השיעור קיבלנו כיבוד קל ושתייה ובסוף השיעור טינשין העניק לנו מתנה מרגשת, כל אחד קיבל את השם שלו רשום ביפנית ואת משמעות השם אותה הרכיב טינשין.
בתחילת השיעור למדנו נימוסים וכל מיני מילים ומשפטים חשובים (ושימושיים) ביפנית, הייתי ממליצה לקחת את השיעור עם טינשין בתחילת השהות שלכם. אחרי שלמדנו נימוסים וכמה משפטי מפתח ביפנית למדנו קליגרפיה וכתיבה יפנית מסורתית. הסדנה הייתה קצת יקרה, אך ההכנסות למטרה טובה והחוויה פשוט מדהימה ! (בהמשך הטיול עשינו חוויה שהייתה אמורה להיות דומה ולא השתוותה לזה... אספר עליה בהמשך). בקיצור, מומלץ מומלץ מומלץ!
*חשוב לציין בשביל הטבעוניים למיניהם שהמברשות שנעשה בהם שימוש לקליגרפיה עשויות מפרוות של חיות (דיי הופתעתי לגלות את זה).
קישור להזמנה: 
https://he.airbnb.com/experiences/52991
אורך האטרקציה: שעתיים וחצי
מחיר: 6000 יין
פירוט והסברים קצרים על העשיה של טינשין
המתנה שקיבלנו מטינשין

המלצה מספר 7: סדנת בישול
אני באופן אישי בכל מדינה שאני מגיעה אליה, אוהבת מאוד לעשות סיורים קולינריים או סדנאות בישול. אוהבת מאוד להכיר  ולהתחבר למדינה דרך האוכל שלה. את הסדנה הזמנו מראש דרך האתר Air bnb ושילמנו עבורה מראש, כמו כן מלאנו מראש העדפות שלנו לאוכל, ציינו מאכלים שאנחנו לא אוהבות או לא מעוניינות בהם, אלרגיות וכו׳. בסדנה למדנו לבשל יחד עם המדריכה שלנו פוקוקו אוכל יפני והכנו 7 מנות קטנות. המורה הייתה מאוד נחמדה וחייכנית לפני שהתחילה את השיעור היא הסבירה לנו על התבלינים ועל החומרים שאנחנו עומדות להשתמש בהם, ונתנה לנו לטעום. בנוסף, הסבירה על התבלינים ועל המאכלים המקובלים והידועים ביפן. בסוף הבישולים ובמהלך הארוחה היא ענתה על שאלות שלנו בשמחה ולימדה אותנו נימוסי שולחן יפנים (כי שאלנו אותה על הנושא), היה מעניין מאוד ומלמד. חוויה נחמדה ומתאימה למי שאוהב להכיר תרבויות דרך הבטן ולמי שאוהב לטעום מאכלים חדשים ולא שגרתיים.
קישור להזמנה: https://he.airbnb.com/experiences/492308?c=.pi80.pkbWVzc2FnaW5nL2V4cGVyaWVuY2VzX21lc3NhZ2U%3D&euid=20bcc1de-0420-a94a-299c-f2b1088be640&fbclid=IwAR1NNMutuyyKGnju8YPxYD361R9HzH42354RuhX7J9tVqqqq_qPxdS3c9mg
אורך האטרקציה: 3 שעות 
מחיר: 8258 יין (267 ש"ח)

המלצה מספר 8 דיסנילנד ודיסני סי:
לדיסנילנד ודיסני סי קנינו מראש כרטיסים עם הנחיתה שלנו וההגעה לטוקיו במכונות בSeven eleven. אני בתור חובבת דיסני ובתור חובבת פארקים מושבעת לא יכלתי לפספס את הביקור בשני הפארקים (יעל חברה שלי מעולם לא הייתה בדיסני לכן ראינו צורך לבקר בדיסנילנד הקלאסי ואילו הדיסני סי ייחודי אך ורק ליפן). התמקמנו במלון .... עליו אפרט בהמשך שהוא נמצא בסמוך לדיסני וההגעה ממנו פשוטה. הלינה בסמוך לדיסני הקלה עלינו במיוחד בשל העובדה שביקרנו בשני הפארקים.  ביפן יש הרבה מאוד פארקים ואנחנו בחרנו את ההכי מפורסמיםדיסנילנדדיסני-סי ויוניברסל (באוסקה). כבר בנסיעה ברכבת מהמלון למתחם של הדיסני נכנסנו לאווירה (הרכבת כולה מקושטת ומעוצבת בסגנון של מיקי מאוס). ביום הראשון התחלנו בפארק דיסנילנד (הקלאסי והמוכר) בשביל אלה שפעם ראשונה בדיסניישנם מתקנים מרכזיים שהם מבוקשים יותר מאחרים ושיש להם תורים ארוכים, אתם מתקנים מסומנים במפה של הפארק (אותה מקבלים בכניסה לפארק) , ניתן גם לראות את המפה מראש באתר האינטרנט הרישמי של דיסני. המתקנים המסומנים בFP במפה משמעותם שלמתקן יש גם תור מהיר וניתן להוציא במכונה ליד המתקן Fast Pass, את כרטיס הFastPass ניתן להוציא כל שעתייםעד שכל הכרטיסים נגמרים. השימוש בFP קיצר לנו את התורים איפה שאפשר והקל עלינו בהמתנה בתורים ארוכים. בדיסנילנד אין מתקנים אתגריים יותר מידי או   מפחידים בעיקר חוויה של קסומה של סרטים ואפקטים יפים שמהם בעיקר התרשמנו בפארק וכן מהמצעדים: המצעד הקלאסי, מצעד לכבוד ההאלווין שהיה חודש שלם (היינו בתקופת ההאלווין), ומצעד אורות בלילה. דיסנילנד במילה אחת- קסום!
הדיסני סי היה פארק מעט יותר אתגרי ויותר אקסטרימי, גם כאן רכבות ההרים קצרות ולא מאוד מפחידות. גם בפארק זה נהננו מאוד מהסרטים המדהימים ששודרו (מעין סרטי 4D) שהיו פופולרים ברבים מהמתקנים בשני הפארקים. חסרון מרכזי עבורנו בדיסני סי
 הוא שהיו תורים מוגזמים לכל הדעות (שעה וחצי עד שעתיים בתורים) למתקן, היה מתקן חדש מה שהגביר את הלחץ ואת התורים, ובכללי את העומס בפארק. בזכות ההגעה המוקדמת שלנו לפארק זכינו לעלות על שני מתקנים שהתור אליהם היה ארוך במשך כל היום. אהבתי מאוד בשני הפארקים שיש מתקני שתייה בתורים הארוכים, כך יכלנו למלא כל פעם את בקבוקי המים שלנו. בנוסף, בשני הפארקים היה מתחם של לוטו שבו סורקים את כרטיסי הפארקים שרכשתם (דיסנילנד או דיסני סי) במכונה וניתן לזכות בכרטיסים למופעים סגורים עם מקומות מוגבלים. בדיסנילנד היה לנו מזל וזכינו פעמיים במופעים שהיו באמת פשוט מדהימים (אמנם הם היו ביפנית) אבל עדיין הצלחנו להנות מהם. בדיסני סי לא זכינו להכנס לשום מופע. בכל מקרה שווה לנסות... לא עולה כסף :)בנוסף, ניתן להתעדכן מראש על זמני המופעים, ההצגות, המצעדים והזיקוקים (במידה ויש) בשני הפארקים באתר הרישמי. הכנה מראש של זמני המופעים הקלה עלינו מאוד בתכנון הזמנים שלנו בפארקים. בכל מקרה, אנחנו מאוד נהננו בשני הפארקים בדיסני, אך הנאה במקום כזה היא מאוד אינדיווידואלית. 
בשני פארקי הדיסני היו הרבה עובדים דוברי אנגלית שעזרו בהתמצאות בפארק והיו זמינים לשאלות ברחבי הפארקים. 
*המלצה מרכזית לדיסני להגיע כמה שיותר מוקדם לפתיחה, ולהספיק להנות מהמתקן הראשון או השני במינימום תורים.
*המלצה
נוספת לא להגיע לפארקים בסופי שבוע (הפארקים הרבה יותר עמוסים).
* להשתמש בFast Pass איפה שניתן ! מקל מאוד על התורים. 

אורך האטרקציה: יום שלם לכל פארק
מחיר: כרטיס לאדם מעל גיל 18 ל2 הפארקים ליומיים בערך 440 ש"ח (13400 יין). מחיר ליום אחד בלבד 250 ש"ח (7500 יין). 
ברכבת בדרך לדיסני
ברכבת בדרך לדיסני
דיסני סי 
דיסני סי 

דיסני סי 
דיסני סי
דיסנילנד טוקיו
כרטיסי הזכיה בלוטו






















המלצה מספר 9: Sky Tree :
מדובר על נקודת תצפית מרשימה בטוקיו. ישנן מספר נקודות תצפית בטוקיו וחלקן אפילו בחינם, אך מדובר על נקודת התצפית הגבוהה ביותר בטוקיו. הבניין הוא המבנה הגבוה ביותר ביפן, וגובהו יותר מ600 מטרים, יש במקום גם מסעדה שנמצאת בנקודה הגבוהה ביותר בבניין. כרטיסי הכניסה ומחירם הם לפי הגובה אליו תרצו לעלות, נקודת התצפית הנמוכה ביותר היא בגובה 350 מטרים, ונקודת התצפית הגבוהה יותר היא 450 מטרים. נקודת התצפית בגובה 350 מטרים מספיקה ביותר ומרשימה ביותר.  את הכרטיסים הזמנו מראש באתר האינטרנט. אנחנו הגענו ביום שני בשעה 9.00 בבוקר לא היה עומס בכלל והתורים היו קצרים ביותר, אחרי שעה כשיצאנו מהמקום התחיל להיות מאוד עמוס והתורים בכניסה היו ארוכים. 
לרכישת הכרטיסים:https://www.getyourguide.com/tokyo-skytree-l4086/tokyo-skip-the-line-skytreer-admission-ticket-t215997/
אורך האטרקציה: חצי שעה- שעה וחצי

מחיר: 1840 יין (60 ש"ח)

מסעדות ובתי קפה שאסור לפספס!!
המלצה ראשונה לראמן מצוין- ichiran Ramen!!! הראמן הוא בעצם מרק איטריות יפני מסורתי עם חזיר (ישנן מסעדות אחרות שמגישות את הראמן עם בשר שונה). למסעדה יש מספר סניפים ברחבי יפן, אז כדאי פשוט לבדוק את הסניף הקרוב ביותר אליכם. אכלנו במקום מספר פעמים ונהננו מאוד (גם בטוקיו וגם באוסקה). הסניפים בטוקיו שונים קצת מהסניף באוסקה, בסניפים בטוקיו ישנה מכונה בכניסה שבה בוחרים מה מעוניינים לאכול (יש עוד אפשרויות חוץ מראמן), מכניסים כסף למכונה ומקבלים פתק קבלה. לאחר מכן נכנסים לתוך המסעדה וממלאים טופס שבו מציינים איך אתם מעוניינים לאכול את הראמן שלכם (מידות עשייה, תוספות מסוימות וכו'). השהות במסעדה מיוחדת כבר בפני עצמה, כל סועד יושב בתא נפרד לאכול והאוכל מוגש דרך המטבח בצורה ייחודית.  בדרך כלל יש קצת תור למסעדה, אך זה תלוי מאוד בשעה והתור עובר מהר מאוד וכמובן ששווה את ההמתנה.
* חשוב לציין שהבשר של הראמן ברשת ichiran הוא חזיר ולכן לא מתאים לשומרי כשרות, ישנה אופציה לאכול את הראמן ללא בשר בכלל יש לשאול את הצוות במקום על הנושא.
מכונות התשלום בכניסה 
טופס למילוי על הראמן
 

המלצה שנייה Kawaii Monster Cafe:למסעדה Kawaii Monster Cafe  הנמצאת בשיבויה הזמנו מקום מראש דרך האתר שלהם (האתר היה ביפנית ותרגמנו אותו לעברית ועשינו הזמנה, יש מקום באתר לעשות הזמנה גם לתיירים מחוץ ליפן אך העמוד לא עבד לנו משום מה), הגענו למסעדה ביום שישי והיה שם מופע דראג (שהיה דיי פרובוקטיבי ולא דומה למופעי דראג במקומות אחרים שראיתי וכלל ממש עירום והתפשטות, לא מתאים לכל גיל ובכללי לכל אחד יש כאלה שהתבדרו מזה אנחנו קצת פחות..), באופן כללי יש להם כל מיני מופעים בנושאים שונים בימים שונים במהלך השבוע שנשמעים מדהים, אנחנו גילינו על המופע רק כשהגענו לשם. המחירים יחסית סבירים (המחירים יצאו לנו יקרים כי קנינו שם מסלול עם אלכוהול חינם, שבמחשבה שנייה אם לא שותים יותר משתי כוסות הוא לא באמת שווה והאלכוהול לא היה מגוון יותר מידי) והאוכל שאכלנו שם היה טעים ומיוחד. המסעדה הזו מיוחדת מכיוון שמוציאה מנות צבעוניות מיוחדות והמקום מעוצב פשוט מדהים!!! 
אכלנו פסטה צבעונית וצ'יפס עם רטבים ולקינוח עוגת שוקולד עם פירות יער בפנים בעיטורים של שוקולד לבן שהייתה ממש מצוינת! מסעדה מגניבה שווה ביקור !
להזמנת מקום: http://kawaiimonster.jp/
כתובת: יפן, 〒150-0001 Tokyo, Shibuya City, Jingumae, 4 Chome−31−10 YMスクエア 4F

המלצה שלישית בית קפה (Alfred Tea Room (Aoyama
בטוקיו בחרנו לא לקחת ארוחות בוקר בבית מלון, התמקמנו במקום מרכזי ורצינו לנסות בתי קפה מקומיים. בבוקר הראשון שלנו ביקרנו בבית קפה מצוין שנהננו בו בעיקר מהאוכל, הזמנו תה קר בשילוב קפה שאותו פחות אהבנו. האוכל היה מעולה הזמנו קוראסון ממש מיוחד בציפוי בטעם תותים (שוקולד רובי לדעתי), וטוסט אבוקדו שהיה שונה מההגשה המוכרת בארץ והיה פשוט מצוין (ביקשנו מראש להוציא מרכיבים שאנחנו לא אוהבות בטוסט ונענו לבקשה שלנו). אחלה ארוחת בוקר, הייתה ממוקמת קרוב למלון שלנו (שעליו אכתוב בהמשך).
כתובת: יפן, 〒150-0001 Tokyo, Shibuya City, Jingumae, 5 Chome−51−8 ラポルト 青山 1F 2F




המלצה רביעית Honey Toast Cafe Akihabara
המקום מגיש ארוחות בוקר וצהריים, אנחנו אכלנו שם מנה ממש מיוחדת שהייתה טוסט שהוא בעצם קוביה ענקית של לחם טעים ומתוק עם גלידת וניל ושוקולד בפנים מוגש לצד דבש. היה טעים בטירוף ומשביע מאוד, המנה לגמרי מספיקה לשניים עד שלושה אנשים, השירות היה מעולה. בנוסף, המסעדה נבחרה על ידי  tripadvisor כמסעדה מומלצת לשנת 2019. בקיצור מומלץ מומלץ מומלץ!
כתובת: 1 Chome-1-10 Sotokanda, Chiyoda City, Tokyo 101-0021, יפן


הכניסה למסעדה 
מסעדה מומלצת ע"י Tripadvisor 

המלצה חמישית Moomin bakery & cafe:
בית קפה שכל הקונספט שלו הוא הסדרה של המומינים. בית קפה חמוד מאפים מיוחדים ועיצוב מגניב של המקום, כשאנחנו הגענו (מוקדם מאוד בבוקר) לא היה להם מבחר גדול יותר מידי של מאפים, אבל בכל זאת הרעיון של בית הקפה ממש הגניב אותנו ורצינו לבקר ולראות במה מדובר, אם אתם באזור (ועם ילדים בכלל...) שווה קפיצה. המחירים במקום היו  סבירים לחלוטין. בכל זאת, לא מקום שהייתי נוסעת במיוחד אליו, רק אם אתם באזור.
כתובת: 1 Chome-1-1 Kasuga, Bunkyo City, Tokyo 112-0003, יפן





 * חשוב לציין שבטוקיו יש עוד מלא בתי קפה ומסעדות מטורפות בנושאים שונים, בתי קפה שיש בהם ינשופים, כלבים (שלא הגענו למקומות האלה כי אנחנו פחות התחברנו לרעיון), בתי קפה בנושאים של דמויות אהובות ועוד... אז אם אתם בקטע ויש לכם זמן שווה לבדוק על המקומות האלה. 

עוד כמה מקומות מגניבים לתמונה המושלמת באינסטוש:
* Rainbow Sweets Harajuku- מקום מטורף שמכין סוכר ענק על מקל (שערות סבתא), בכל הצבעים והטעמים. חוויה מגניבה ביותר. עמדנו קצת בתור (בערך רבע שעה) עבר דיי מהר. הרג'וקו בכללי רחוב מגניב ממש אנחנו קראנו לו "רחוב המתוקים" מוכרים שם קרפים בכל פינה, ויש שם בתי קפה מגניבים. לא רחוק משם נמצא רחוק טקשיטה שזה רחוב שמסתובבים בו יפנים בלוקים מגניבים וסטייליסטים. אהבתי מאוד את האזור ושווה להסתובב בו, אווירה מגניבה לגמרי. מחירים לא מופקעים. כתובת: יפן, 〒150-0001 Tokyo, Shibuya City, Jingumae, 1 Chome−16−5 RYUアパルトマン1F


רחוב טקשיטה 
אופנת רחוב בטקשיטה 
אופנת רחוב בטקשיטה 
אופנת רחוב בטקשיטה 

הסוכר הצבעוני בRainbow Sweets
 * לא רחוק משם נמצאת גלידה Eddy's Ice creamהיו לי הרבה פניות ושאלות על הגלידה באינסטגרם בעקבות הסטוריים שהעלתי אז אני כותבת עליה כאן כמה מילים. הגלידריה דיי קטנה מעוצבת מדהים וורוד והגלידה טעימה ומלאה בקישוטים אבל המחיר ששילמנו עבור הגלידה דיי מופקע ולא יודעת עד כמה הוא שווה את זה (50-70 ש"ח לגלידה אחת). 
-ניתן למצוא את המסעדה על ידי הקלדה של השם שציינתי בכותרת בגוגל מפות. 

בתי המלון ששהינו בהם בטוקיו:
בית המלון הראשון שלנו בו היה tokyu stay Aoyama Premier Hotel, מבחינת המחיר שילמנו 1419 ש"ח עבור 4 לילות (ללא ארוחות בוקר). המלון היה לנו יחסית קרוב לשיבויה ורצינו להתמקם באזור הזה. החדר במלון היה עם נוף לעיר, חדר מאוד קטן בקושי היה לנו מקום לפתוח את המזוודות (מה שאפיין רבים מהחדרים והמלונות שלנו בהם במהלך הטיול). בסך הכל המלון היה בסדר חוץ מגודלו של החדר הסטנדרטי (רוב הזמן טיילנו ולא היינו במלון, חזרנו מאוחר מאוד כל יום), לא לקחנו ארוחות בוקר במלון כי רצינו לנסות בתי קפה ומסעדות מקומיות. החדר כלל גם מטבחון קטן עם קומקום, כיור ומקרר קטן מה שאיפשר לנו להכין תה/קפה לפני שיוצאות לחפש מסעדה. מיטה זוגית בגודל סטנדרטי ונוחה שזה היה לנו הכי חשוב. בלובי במלון היה גם כן קפה ומשקאות קלים בחינם, וכן מקום למילוי בקבוקי המים להמשך היום.
קישור להזמנה ישירה: 
https://www.booking.com/hotel/jp/tokyu-stay-aoyama-premier.en.html?aid=1947084&no_rooms=1&group_adults=2
* קישור להזמנה ללא עמלה*



בית המלון השני התמקמנו בבית מלון שנמצא בסמוך לדיסני Tokyo Bay Maihama Hotel Club Resort, יש 2 בתי מלון "Maihama" שממוקמים אחד ליד השני עם שמות דומים. בית המלון נראה מדהים, המבנה, הלובי והשירות היה פשוט מצויין! שילמנו 1785 ש"ח לזוג לשלושה לילות, וכולל ארוחת בוקר אחת בלבד (הבנו את זה רק בהגעה), יש לשים לב כשמזמינים שהמחיר כולל ארוחות בוקר בכל הימים. ארוחת הבוקר הייתה מצויינת במלון ולקחנו אינו גם כריכים למהלך היום (הוספנו עוד ארוחות בוקר לימים הבאים כי היינו מאוד מרוצות, אך המחיר הסופי של המלון קצת היתייקר). החדרים היו מרווחים וגדולים (שזה היה תענוג אחרי המלון הקודם), היה לנו גם מרפסת בחדר עם נוף לים. היו 2 מיטות גדולות ומרווחות. בסך הכל החדר היה בסדר גמור.
בעזיבה סייעו לנו בשליחת המזוודות ליעד הבא שלנו (קיוטו) ערב לפני הצוות נתן לנו פרטים, ענה לנו על כל השאלות ששאלנו, הדפיסו לנו מסלולי הגעה, מחירים. שירות יוצא מן הכלל !!!
הזמנה ישירה של המלון:
https://www.booking.com/hotel/jp/tokyo-bay-maihama-club-resort.en.html?aid=1947084&no_rooms=1&group_adults=2
* קישור להזמנה ללא עמלה*

המרפסת שלנו מהחדר
לילה בהאקונה:
אחרי טוקיו נסענו להאקונה, חשוב לציין שהעצירה שם ייקרה לנו את הטיול באופן משמעותי, גם המלון וגם הנסיעה לשם היו לא זולים בכלל. שלחנו את המזוודות הגדולות (והכבדות מאוד שלנו..) בשירות שליחת מזוודות בסיוע של המלון מטוקיו היישר לקיוטו, ולהאקונה נסענו רק עם טרולית קטנה. בכדי להגיע לשם השתמשנו בגוגל מפות לכל אורך הדרך (והשתמשנו כמובן במידע שקיבלנו במלון בדיסני) שכיוון אותנו עד למקום (הנסיעה ארכה בערך שעתיים וכללה החלפת רכבות ואוטובוס). הנסיעה ברכבת המהירה (שינקסין) היא חוויה בפני עצמה. מדובר על הרכבת המהירה ביותר בעולם שנוסעת לפחות על 350 קמ"ש ויש הרגשה לגמרי שנמצאים בטיסה, הנסיעה ברכבת הזו קיצרה לנו את הדרך באופן משמעותי אך ייקרה לנו את עלות הנסיעה. כשהגענו לתחנת הרכבת המרכזית בטוקיו היו הרבה עובדים שסייעו לנו ברכישת כרטיסי נסיעה להאקונה (הנסיעה לשם הייתה בחלקה הגדול באוטובוס), נסיעה בנופים מדהימים שמזכירים מאוד את האלפיים באירופה, נופי טבע והרים, שינוי אווירה קיצוני ממה שהיה לנו בטוקיו. 
בהאקונה ביקרנו במוזיאון הפתוח (ישנה הנחה לסטודנטים, לכן מי שסטודנט יש להצטייד בכרטיס), היה נחמד מאוד במוזיאון, בתוך המוזיאון היה מוזיאון קטן של פיקאסו שהוא היה המרהיב ביותר בעיני בכל המוזיאון. יש הרבה מוזיאונים בהאקונה, כך שאם אתם מתעניינים במוזיאונים נוספים ניתן לבדוק מידע נוסף באינרנט.
המוזיאון הפתוח בהאקונה
המוזיאון הפתוח בהאקונה
האטרקציה המרכזית השנייה בהאקונה היא שייט בספינת פיראטים, מדובר על אטרקציה נחמדה מאוד, בערך חצי שעה הפלגה, הגענו לצד השני הסתובבנו קצת ולאחר מכן חזרנו באוטובוס למלון. רצינו להשתמש גם ברכבל, אך שעות הפעילות שלו דיי מוגבלות, יש לבדוק על זה פרטים מול המלון בו אתם שוהים. האטרקציה שנהננה בה בעיקר בהאקונה היא המלון שלנו, אמנם שילמנו עליו מחיר לא זול אך המחיר שווה לחלוטין את מה שקיבלנו. בהתחלה רצינו ללון במקום לינה יפני מסורתי, מקום הנקרא ריאוקן, אך חששנו ליפול על ריאוקן לא מוצלח. ראינו מצד אחד שישנם ריאוקנים רבים בהם חולקים שירותים (במחיר דיי יקר) ולא היינו מעוניינות בכך ומצד שני ריאוקנים שבהם לא חולקים שירותים שהיו יקרים עוד יותר ולא היו בתקציב שלנו . לבסוף לאחר ימים רבים של מחשבה החלטנו לסגור את המלון  Hanaori ללילה אחד, החלטה שלא הצטערנו עליה. במלון חווינו חוויה יפנית בדיוק כמו שרצינו! קבלת הפנים במלון הייתה נעימה ורגועה, קיבלנו את החדר בשעה 15:00 (עד אז יצאנו לטייל) כשחזרנו למלון וקיבלנו את החדר, קיבלנו קימונו אותו אספנו ליד הספא, הסתובבנו עם הקימונו באופן חופשי במלון, מה שהכניס אותנו לאווירה יפנית. החדרים היו מעוצבים בסגנון יפני (קטנים קצת..) אבל יפים מאוד ונקיים. שילמנו עבור חצי פנסיון והייתה לנו ארוחת ערב ובוקר. לארוחת הערב הגענו לבושות בקימונו ואכלנו ארוחה יפנית מסורתית שהשלימה לנו את החוויה. לא היו מסעדות קרובות למלון כך שארוחת הערב במלון הייתה הכרחית ומצוינת. בחדר אוכל היה אוכל יפני מסורתי, אך היו גם סטייקים מעולים (כך שניתן היה למצוא גם אוכל המתאים לחיך הישראלי בארוחה...). במלון היה ספא הכולל סאונות ואונסן לשימוש חופשי מה שהיה חוויה בפני עצמה, הכניסה לאונסן היא בעירום (ולא למקועקעים), ישנה חלוקה כמובן של בנים ובנות. בהתחלה הרגשנו מעט לא בנוח עם הכניסה בעירום לאונסן, אך הופענו לגלות כי יש במקום 2 אונסנים אחד ליד השני שאחד מהם עם מים שקופים והשני עם מים מעט עכורים (בצבע לבן) ככה שאי אפשר לצפות אחת בשנייה בפנים, בנוסף ניתן להוסיף מסאג'ים בתשלום נוסף.  חוויה מרגיעה, כיפית ובלתי נשכחת (במיוחד שהיה לנו מזג אוויר קריר וגשום בחוץ). המלצה חמה על המלון למי שרוצה להרגיש חוויה יפנית אמיתית!
מחיר ששילמנו עבור המלון: ₪1,300 ש"ח לזוג ללילה עבור חצי פנסיון.

*חשוב לציין שהמלון ממוקם פשוט מדהים בדיוק במקום היציאה של ספינת הפיראטים שזו אחת האטרקציות המרכזיות בהאקונה, בסמוך לתחנת האוטובוס וליד הרכבל (כל זה במרחק 5 דקות הליכה).
*חסרון מרכזי עבורי במלון הוא ההליכה הרבה מהקבלה עד לחדר, היה קצת כמו מבוך. אבל אפשר היה להסתדר עם זה...
קישור להזמנה ישירה של המלון (ללא עמלות):
https://www.booking.com/hotel/jp/hakone-ashinoko-hanaori.en.html?aid=1947084&no_rooms=1&group_adults=2

ארוחת הערב במלון 
ארוחת הערב במלון 



התחנה הבאה.... קיוטו !
אטרקציות ודברים שאסור לפספס בקיוטו:
המלצה מספר 1:  פושימי אינארי Fushimi Inari 
אתם לא תיירים אמיתיים אם אתם לא מגיעים לבקר במקדש שינטו המפורסם פושימי אינארי. מדובר על מקום מרהיב ביותר, שאני ממליצה להגיע אליו כמה שיותר מוקדם (אם אתם לא רוצים להיות דחוסים עם המון אנשים...) המקום בנוי משערים רבים הקרויים "טורי" ויוצרים ביחד מסלול מדהים. מדובר על אחד המקדשים החשובים ביותר. על כל "טורי" ישנו כיתוב עם שמו של האדם/ חברה/קבוצה שתרמו לבנייתו.
ההליכה והעלייה לפסגה לא פשוטים כלל ווצריך להגיע עם הרבה כוח, מים ונעלי ספורט. אנחנו הגענו לנקודת התצפית הראשונה שהייתה מקסימה ועצרנו שם. העלייה עד לפסגה וירידה חזרה למטה לוקחת לפחות שעתיים/שלוש. מצרפת תמונה של המפה שהייתה בדרך וסימון שאני עשיתי בפלאפון של מקטע קטן במפה שרק הוא היה 400 מדרגות, מעט אחרי אנחנו עצרנו והסתובבנו בחזרה. מקום מדהים וכמובן ששווה ביקור, לא הייתי מוותרת.


Fushimi inari 


Fushimi Inari 


משם המשכנו למקדש מקסים נוסף Kiyomizu-dera, שהגענו אליו באוטובוס (באמצעות ניווט בGoogle Maps) עם הIc Card שלנו, שעבד גם באוטובוסים וגם ברכבות. לאחר הירידה בתחנת אוטובוס הייתה לנו עוד עלייה, הליכה ועוד כמה מדרגות למקרה שלא עלינו מספיק.  מקום מהמם עם נקודת תצפית מדהימה למעלה. בדרך למעלה יש מקום בו ניתן לשכור קימונו במידה ואתם מעוניינים בתמונה עם קימונו מסורתי. הכניסה לשני המקדשים בחינם (גם לFushimi Inari וגם לKiyomizu-dera).

Kiyomizu-dera
Kiyomizu-dera
Kiyomizu-dera
משם המשכנו למקדש הכסף Ginkaku-ji Temple, הכניסה הייתה בתשלום סמלי (בערך 1000 יין לאדם), מקדש נחמד הגנים מסביב היו מרשימים הרבה יותר מהמקדש עצמו. מדובר על מסלול סיבובי, היינו שם בערך 20-30 דקות, מקום יפה (אבל אם הזמנים שלכם לחוצים, ואתם לא יכולים להספיק הכל ורוצים לוותר על משהו זה אולי מקדש שהייתי מוותרת עליו). 
כל זה היה היום השני שלנו בקיוטו (שהאטרקציה המרכזית היא פושימי אינארי) התחלנו את היום מוקדם מאוד בבוקר כדי להספיק הכל. דרך אגב, זה היה היום שהלכנו בו הכי הרבה בכל הטיול (18 ק"מ). 
מקדש הכסף והגנים סביבו

המלצה מספר 2: Bamboo Grove ופארק הקופים:

זה בעצם היה היום הראשון שלנו בקיוטו, הגענו בשעות הצהריים המוקדמות (בערך בשעה 12) ולא היה עמוס במיוחד ייתכן מכיוון שלא הגענו בתקופה מתויירת במיוחד... עשינו סיבוב ביער הבמבוקים ומשם המשכנו לפארק הקופים שנמצא בסמוך למקום. לגבי יער הבמבוקים (Bamboo Grove) לי ולחברה שלי יעל היו קצת חילוקי דעות, אני נהנתי מאוד וחשבתי שהמקום מרשים ויעל חשבה שבתמונות הוא היה נראה הרבה יותר מרשים. מדובר על יער מפורסם מאוד עם אלפי עצי במבוק גבוהים המכסים את כל המקום. המלצה מספר אחת שלי, הצטיידו מראש בחומר נגד ייתושים נעקצנו בכמויות אדירות במקום!!
משם המשכנו לפארק הקופים , מחיר הכניסה בערך 1000 יין לאדם. בכדי להגיע למקום עלינו על הר גבוה במיוחד, עלייה רצינית בערך 25 דקות, העלייה הייתה לא פשוטה בכלל. פארק הקופים הוא בעצם מקום דיי קטן שנמצא על פסגת ההר, מקום מקסים עם נקודת תצפית מדהימה!!!
אהבתי מאוד בפארק שהייתה אפשרות להיות עם הקופים בחוץ ולצפות בהם בפעילות הטבעית שלהם והייתה אפשרות להכנס לתוך מבנה קטן (שלי הזכיר באופן אישי קצת כלוב) שהקופים נמצאים מחוצה לו ודרך הסורגים ניתן להאכיל אותם באוכל שנמכר במקום. הרגיש שהקופים משוחררים בפארק ולא כלואים, נמצאים במקום הטבעי שלהם נלחמים אחד בשני, מחזרים אחד אחרי השני ואנחנו היינו כצופים מהצד (או מתוך הכלוב..). חוויה מקסימה, למרות העלייה הלא פשוטה. 


המלצה מספר 3: טיול יום לנארה+ מקדש הזהב:
אני ויעל החלטנו להתחיל את היום במקדש הזהב ב9.00 בוקר , ומשם להמשיך לטיול יום לנארה (למרות שזה בכלל לא בכיוון....) בניגוד למקדש הכסף, בעיניי מקדש הזהב היה הרבה יותר מרשים. הגענו ממש בפתיחה של המקום, והיה דיי עמוס. מדובר על מסלול מעגלי סביב המקדש (בערך 10 דקות עד רבע שעה). הכניסה היא במחיר סמלי (בערך 1000 יין). לדעתי לגמרי שווה ביקור.






משם המשכנו ברכבת לנארה, טיול יום שנהננו בו במיוחד הוא טיול יום לנארה מקיוטו. חשוב לציין שאת הטיול יום הזה ניתן לעשות גם מאוסקה. מדובר על עיר סמוכה במרחק של כשעה נסיעה מקיוטו (וגם מאוסקה) בתחבורה ציבורית ברכבת, שבה יש מספר אטרקציות מרכזיות (אנחנו בילינו שם בערך חצי יום). בנארה יש פארק של איילים (במביים) שמסתובבים באופן חופשי בו, ויכולים גם לצאת ממנו אם הם רוצים בכך (ראינו איילים מסתובבים באופן חופשי ברחובות ובכבישים) ניתן לקנות אוכל עבורם במקום ולהאכיל אותם. לי באופן אישי הרגיש שרוב האיילים שם עייפים ומרוב שתיריים מביאים להם את האוכל הם כבר שבעים ולא רעבים הרגיש מאוד תיירותי ולא טבעי, השתדלנו מאוד בתמונות איתם לא לגעת וללטף כי ראיתי שכשאחרים מלטפים אותם הם לא נהנים מזה במיוחד (חיית בר בכל זאת...) בכל מקרה לא נראה כי הם כלואים במקום או נמצאים בו בניגוד לרצונם. 
* סביב הפארק יש הרבה מקדשים מרהיבים שאפשר להסתובב ולהתרשם מהם. 



המקום השני שהגענו אליו בנארה היה מרכז המטיילים שזה בעיניי היה המקום המהנה ביותר בנארה, היינו במקום בערך שעתיים ופגשנו שם עוד חבר'ה ישראליים. המקום היה מדהים והציע הרבה פעילויות יפניות מסורתיות לתיירים. הכל היה ללא עלות ומותאם במיוחד עבור תיירים. הוצעו אטרקציות כמו צילום עם תלבושות מסורתיות, אוריגמי, קליגרפיה (עצמית עם תדרוך של ספר), אתגר מצחיק עם צ'ופסטיק ועוד.. העובדות במקום היו מקסימות ושירותיות הסבירו לנו המון וקיבלנו הרבה מאוד מידע במקום, הן דיברו אנגלית ברמה מאוד גבוהה. הן הסבירו לנו על האותיות היפניות, על הכתב ועל עוד כמה משפטים ומילים שביקשנו לדעת ביפנית, הסבירו לנו בסבלנות רבה ואפילו כתבו לנו את השם שלנו ביפנית שיהיה לנו למזכרת. חשוב לציין שהחוויה של הקליגרפיה פה הייתה שונה לחלוטין מהחוויה שהייתה לנו בטוקיו, בכל זאת מדובר על אטרקציה שהיא חינמית העובדות במקום סייעו לנו במידת הצורך וכשביקשנו אך הן אינן מיומנות בקליגרפיה יפנית, אחת העובדות הסבירה לי שלא כל היפנים יודעים לכתוב טוב ויפה רק מי שלוקח שיעורים פרטיים (היא בעצמה התקשתה לכתוב חלק מהמילים שניסיתי לכתוב) לכן, לדעתי אין זה תחליף לשיעור עם טינשין בטוקיו (להפך, כשהגעתי לשם אחרי השיעור עם טינשין הצלחתי לכתוב בצורה טובה יותר והבנתי הרבה יותר על הקליגרפיה). בקיצור, הייתה לנו חוויה מדהימה ממש במרכז למטיילים שנקרא Nara visitor center&inn ניתן לשאול אותם שאלות על מידע נסך מצרפת קישור לאתר שלהם 
https://www.sarusawa.nara.jp/
קליגרפיה יפנית 
שיעור אוריגמי 







מסעדות שאסור לפספס בקיוטו:
המלצה מספר 1: Ippudo Nishiki-Koji
מסעדה יפנית מסורתי מקומית שהייתה ממוקמת יחסית קרוב למלון שלנו. מסעדה מצויינת ומומלצת!! היה תור בכניסה למסעדה, חילקו לנו בעת ההמתנה את התפריט. התור עבר מהר מאוד וכמובן ששווה את ההמתנה, ישנה תחלופה מהירה של אנשים במקום. למסעדה יש מספר סניפים, הייתה מעולה ומדורגת גם מדהים בטריפאדוויזר עם ממליצים רבים. המחירים זולים מאוד. אכלנו במסעדה גיוזה ממולאת בבשר (חזיר), ראמן ואורז בהגשה מיוחדת עם ביצה. מומלץ!  
הכתובת של הסניף בו אנחנו היינו: 
יפן, 〒604-8143 Kyoto, Nakagyo Ward, Bantoyacho, 653-1, Higashinotoin dori 錦ビル 1F
התור בכניסה למסעדה
ראמן


גיוזה ממולאת בבשר ואורז בהגשה מיוחדת
המלצה מספר 2: Musashi Sushi
בכניסה למסעדה ראינו שיש תור דיי ארוך ובחרנו בכל זאת לעמוד בו, התור מתחיל בעמידה בחוץ ואז כשנכנסים ישנה המתנה בישיבה בפנים. מדובר על מסעדה עם מאכלים יפנים ממש מגניבים. כל הסועדים יושבים סביב מסוע וכשצלחת מגיעה ליד סועד הוא בוחר האם הוא מעוניין באותה מנה ואם כן לוקח אותה, לבסוף הם סופרים את הצלחות ומחשבים את החשבון, המנות מאוד קטנות, אוכלים ממש דגימה קטנה, אהבתי מאוד את הרעיון כך ישנה אפשרות לטעום מכל הסוגים של המאכלים וכן לראות את האוכל המוגש לא דרך תפריט. אני באופן אישי לא אוהבת דגים ומצאתי מה לאכול במקום. 
* יכול להתאים גם לצמחוניים, לא כל האוכל מבוסס על בשר במסעדה, ונחמד לראות בעיניים משהו ופשוט לקחת במקום להזמין מתפריט שלא ברור תמיד מה יגיע. 
כתובת המסעדה: יפן, 〒604-8005 Kyoto, Nakagyo Ward, 河原町三条上ル恵比須町440

שלט הכניסה למסעדה
התור כניסה למסעדה




בית המלון בקיוטו: HOTEL MYSTAYS Kyoto Shijo  
מלון שלושה כוכבים, ממוקם טוב, ארוחת בוקר דלה מאוד לא אהבנו בכלל לא היה מבחר ולא היה שווה את המחיר לדעתי. הייתי ממליצה לכם במידה ואתם בוחרים במלון, לקחת ללא ארוחת בוקר ולחפש מקום בחוץ לאכול בו. החדרים היו נוחים ודיי מרווחים והיו עוד הרבה חבר'ה ישראליים במלון. שילמנו עבור שלושה לילות 1763 ש"ח לזוג ללא ארוחת בוקר. 

וליעד הבא...... אוסקה !
מקומות שאסור לפספס באוסקה: 
המלצה מספר 1: יוניברסל סטודיו
את הכרטיסים לפארק קנינו ברשת הסופרים Lawson שנמצאת ממש בכל מקום ביפן. היוניברסל הייתה אחת החוויות הטובות שהיו לנו בטיול, אמנם ממש לא מדובר על חוויה יפנית אותנית אלא יותר על חוויה אמריקאית אך בכל זאת נהננו בטירוף בפארק. היוניברסל בעצם היה היום האחרון של הטיול שלנו ובהחלט היה סיום מוצלח! הגענו לפארק ביום שלישי בשבוע ביום מעט גשום והפארק לא היה עמוס בכלל מה שהעצים לנו עוד יותר את החוויה, התורים היו סבירים בהחלט בניגוד לפארקי הדיסני בטוקיו. הגענו ממש בפתיחה של הפארק בשעה 8.30. בתור אחת שהייתה בלא מעט פארקים בחייה, המתקנים בפארק ברמה מאוד גבוהה ומפחידים מאוד והרבה יותר אקסטרימים ממה שחווינו בדיסני, פארק רציני ומושקע.אם אתם מעוניינים לבחור בפארק 1 מתוך השלושה, לגמרי הייתי בוחרת בפארק הזה. יש בו פשוט הכל, רכבות הרים מטורפות, מצעדים וסרטים ברמה גבוהה ביותר שלא רואים בכל מקום עם אפקטים מטורפים. כל אטרקציה שיצאנו ממנה היינו מופתעות מחדש על היכולת לחדש.



המלצה מספר 2: חנות קיטקט מטורפת:
ביפן יש כל מיני סניפים קטנים של קיטקט ומוכרים קיטקט מיוחדים בסופרים ובחנויות.

בחנות הספציפית הזו הייתה לנו חוויה ממש מגניבה, החנות ממוקמת ממש בתוך תחנת הרכבת, אין לי כתובת מדויקת של החנות לצערי... אבל הכתובת של התחנה:
5 Chome-10-1番60号 Nanba, Chuo Ward, Osaka, 542-8503, יפן
ההגעה לחנות לא פשוטה וכשמגיעים לתחנה שווה פשוט לשאול עוברי אורח ולבקש עזרה (יש מרכז קניות גדול בתחנה והחנות נמצאת שם), השתמשנו הרבה בגוגל תרגום. כשהגענו המוכרת בחנות הביאה לנו לטעום מלא טעמים לא שגרתיים של שוקולד קיטקט והסבירה לנו שיש אותם רק ביפן (שוקולד בטעם תפוח עץ, שוקולד בטעם תפוח אדמה מתוק שיש אותו רק במזרח, שוקולד רובי- השוקולד הורוד, שוקולד בטעם תה יפני ואפילו שוקולד בטעם וואסאבי). אכלנו במקום גלידה וניל שהייתה דיי פשוטה, מה שמיוחד בחנות הזו היא שניתן להרכיב פס שוקולד קטנטן עם שלוש תוספות מיוחדות עליו, ניתן לבחור את התוספות לבד או לבחור בהמלצת השף.
בנוסף, נמכרות במקום חבילות שוקולד בכל מיני טעמים שאפשר לקנות מתנה, המחירים במקום לא זולים בכלל!! אם אתם במקום שווה ביקור.
**אם אתם מעוניינים להביא מתנות או כמויות גדולות של קיטקט אני ממליצה לכם לקנות בסופרים הרגילים, ואפילו בפארמים את הקיטקט בשקיות גדולות במחירים ממש זולים (מוכרים גם את השוקולד רובי אותו קנינו בחבילה גדולה וגם את השוקולד בטעם תה יפני).


קיטקט בהרכבה עצמית



טעמים מיוחדים של קיטקט
המלצה מספר 3: טירת אוסקה, גלגל ענק ואקווריום 
באוסקה ריכזנו ביום אחד את כל מה שהיינו מעוניינות לראות, את טירת אוסקה, גלגל הענק ואת האקווריום.
טירת אוסקה- מוקפת בגנים מהממים נהננו מסיבוב מסביב הארמון בגנים ובחרנו לא להכנס לטירה, היו תורים ארוכים וקראנו שהכניסה אינה הכרחית. * הכניסה לטירה בעלות. 
כתובת: 1-1 Osakajo, Chuo Ward, Osaka, 540-0002, יפן
בLawson קנינו כרטיס משולב גם לגלגל ענק וגם לאקווריום ב3000 יין, וכך חסכנו את ההמתנה בתור לקניית כרטיס בכניסה לגלגל (באותו המחיר). הגלגל ענק מקסים עם נוף משגע, לגבי האקווריום אני לא בטוחה לגבי החוויה שהייתה לי שם... החיות כמובן מרשימות מאוד אבל בדיעבד בתור מישהי שחובבת חיות, הרגשתי שהחיות שם דיי כלואות רוב החיות נמצאות באקווריומים דיי קטנים הזכיר גן חיות עם כלובים קטנים... בקיצור החלטה שלכם אם להגיע למקום הזה (אני כבר לא נוהגת ללכת לגני חיות הרבה זמן.. וזה משהו שהזכיר את זה קצת).
כתובת: 1 Chome-1-10 Kaigandori, Minato Ward, Osaka, 552-0022, יפן
גלגל ענק באוסקה
טירת אוסקה

מלון באוסקה:RIHGA Royal Hotel Osaka
אחד המלונות המדהימים שהיינו בהם, מדובר על מלון 4 כוכבים שנהננו בו מאוד!!! השירות היה מעולה, כל העובדים דוברי אנגלית ברמה גבוהה ונענו לכל בקשה שלנו, עזרו לנו בכל מה שהיינו צריכות, מלון ברמה גבוהה מאוד. כשהגענו גילינו ששודרגנו לסוויטה מה שבכלל העצים לנו את החוויה. החדר היה מאוד משוכלל, הכל היה אוטומטי (שירותים עם חיישנים שזיהו כניסה שלנו והאסלה נפתחה אוטומטית), חדר אמבטיה גדול ומאובזר, סלון גדול, חדר שינה גדול ועם נוף מדהים (בתמונות שהזמנו את החדר הרגיל גם בו היה נוף וגם הוא היה נראה מרווח ומרשים). שילמנו עבור 2 לילות ללא ארוחת בוקר ₪1,504.84. המלון יפה, נקי וממוקם טוב ,אמנם לא מאוד זול אבל לגמרי שווה את המחיר. מומלץ!!!
* סרטונים מפורטים על החדר נמצאים בעמוד האינסטגרם שלי.
קישור להזמנה ישירה של המלון:https://www.booking.com/hotel/jp/rihga-royal-osaka.en.html?aid=1947084&no_rooms=1&group_adults=2
**הזמנה ללא עמלה דרך הקישור**


מקווה שאהבתם את הבלוג!
לעוד תמונות וסרטונים ממקומות שהייתי בהם ביפן ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital .

כתבת אורח שלי באתר יפן טורי מוזמנים להכנס:
https://www.japan-torii.co.il/12-%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%a4%d7%9f-%d7%9e%d7%90%d7%aa-%d7%a0%d7%99%d7%a6%d7%9f-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%98%d7%9c-%d7%a4%d7%95%d7%a1%d7%98-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%97/%d7%99%d7%a4%d7%9f-%d7%9c%d7%9e%d7%98%d7%99%d7%99%d7%9c/?unapproved=24389&moderation-hash=1f7c0de8154a508d44035424bb074709&bs-comment-added=1#comment-24389

תגובות

  1. תודה על כל האינפורציה, זה ממש עוזר. איך קוראים לאונסן באודיאבה בטוקיו?

    השבמחק
  2. איזה פוסט כיפי ומושקע, תודה רבה! הוספתי כמה מקומות / אטרקציות ללוז שלנו בהשראתך

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה